wersja kontrastowa
 
12 14 16

Strona główna

Z ostatniej chwili
  • W 2019 r. mieszkańcy naszego powiatu mają możliwość skorzystania z nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w następujących punktach:   |   - mobilnym czynnym w godzinach od 7.30 do 11.30 w przeciętnym wymiarze 1 dnia w tygodniu w każdej gminie (Niebylec - poniedziałek, Wiśniowa - wtorek, Czudec - środa, Frysztak - czwartek, Strzyżów - piątek)   |   - stałym, mający swą siedzibę w budynku Administracji ZOZ w Strzyżowie przy ul. Dąbrowskiego 10, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 12.00   |   Wyciągi narciarskie „Pod Dziedzicem” w Gogołowie oraz „OazaSki w Strzyżowie” zapoczątkowały sezon narciarski 2018/2019
bn_mi
bn_konsultacjes
bn_media
bn_RSO
bn_sgps
bn_bip
bn_Internetowy urzad
bn_oferty
bn_rejestr osuwisk
bn_wydawnictwa
nagrody
blank
blank
Pogoda w Strzyżowie
12 14 16
16
 

Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów

POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW REALIZUJE ZADANIA POLEGAJĄCE NA:

1.Zapewnieniu bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;

2.Występowaniu do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;

3.Wytaczaniu powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowaniu za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;

4.Współdziałaniu z Delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej, Inspekcji Sanitarnej oraz organizacjami konsumenckimi w zakresie ochrony konsumentów;

5.Działaniach o charakterze edukacyjnym;

6.Składaniu wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;

7.Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia;

8.Przedsiębiorca, do którego zwrócił się rzecznik konsumentów, obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika;

9. Wykonywaniu innych zadań określonych w ustawie lub przepisach odrębnych: ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji – w przypadku skargi konsumenta dotyczącej nieuczciwej konkurencji, mającej wpływ na interes konsumenta; ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów – w przypadku skargi konsumenta dotyczącej produktu niebezpiecznego dla zdrowia i życia (wypadki konsumenckie).